Morgenkaffe, bypåske og opplæringsmoduler

Det er tidlig påskeferie, og jeg og katten tar vår obligatoriske morgenkaffe før arbeidet. For en gangs skyld er det oppholdsvær – ikke akkurat en daglig luksus her på Sunnmøre – så vi tok like gjerne kaffen på trappa.
Dagens plan? Jeg holder på med ett av mine favorittprosjekter akkurat nå: å sette sammen intern opplæring i Sites for en kunde. Slike oppdrag treffer en slags kreativ-analytisk nerve i meg – system, innhold, pedagogikk og design på samme tid. Yes, please.

Det er også mine siste dager med hjemmekontor på fulltid. Jeg har trivdes godt i mitt eget tempo (bokstavelig talt, jeg sprer gjerne arbeidsdagen ut i små bolker gjennom hele uka), men kjenner også at jeg gleder meg til å være litt mer «ute der det skjer» igjen. Det blir en overgang – men på den gode måten.

Jeg tror jeg har valgt frilanslivet fordi det gir rom for det jeg liker aller best: å lære kontinuerlig, å jobbe holistisk og å bidra i mange ulike former. Faste arbeidstider har alltid virket litt … konseptuelt fjernt. Jeg tar gjerne et LinkedIn-kurs i WordPress på ettermiddagen, og designer noen pins til Pinterest kl. 21. Det er bare sånn hjernen min fungerer best.

Bloggen her kommer til å være et lite digitalt krysningspunkt mellom det jeg lærer, det jeg liker å lage, og det jeg håper kan være nyttig for andre – enten du jobber med markedsføring, opplæring, eller bare liker «sånne digitale frilansgreier» like mye som meg.

Og ja, kanskje det kommer et innlegg eller to om kontorkatten også.